Asmeninis tobulėjimas

Kaip džiaugtis gyvenimu (30 patarimų)

Visi kartais paniurzga, kad likimas siunčia sunkių išbandymų, kasdienybę temdo rutina, o gyvenimas teikia vis mažiau džiaugsmo. Norint būti laimingiems, reikia suvokti, kad už savo laimę esame atsakingi patys. Niekas jos neatneš ant paauksuoto padėklo.
Kaip išmokti džiaugtis gyvenimu? Tam padės 30 paprastų patarimų.

1. Ant lapelio surašyti labiausiai džiuginančius dalykus. Jį pakabinti matomoje vietoje. Vien skaitydami jus džiuginančius dalykus jausitės laimingesni. Be to, įsiminsite, kas teikia džiaugsmą, ir ta veikla taps dar malonesnė.
2. Būti nuoširdiems. Ne tik kitiems, bet ir sau. Neverta apsimetinėti tuo, kuo nesate. Taip tik jausitės pavargusiais, pasimetusiais ir pasiklydusiais gyvenime. Kartais geriau karti tiesa nei saldus melas.
3. Daugiau judėti. Tinka bet kokia aktyvi veikla: vaikščiojimas, šokiai, darbas darže, namų tvarkymas, važinėjimas dviračiu, slidinėjimas ir kt. Svarbu, kad tai teiktų malonumą. Fizinė veikla gerina nuotaiką, nes sportuojant išsiskiria endorfinai, geriau žinomi kaip laimės hormonai.
4. Elgtis vaikiškai. Net jeigu vaikystė seniai praėjo, kartais galite sau leisti į ją sugrįžti. Kartais reikėtų atsipalaiduoti ir mėgautis kitų teikiama pagalba visai dėl to nesijaudinant. Tačiau tuo nevertėtų piktnaudžiauti.
5. Gyventi dabartimi. Neverta gailėtis dėl praeities. Taip pat nerekomenduojama nuolat galvoti apie ateitį. Vienintelis laikas yra čia ir dabar. Tik tą suvokę galėsite džiaugtis gyvenimu.
6. Išjungti televizorių. Paskaityti knygą ar žurnalą, išeiti pasivaikščioti ar susitikti su draugais yra naudingiau nei spoksoti į televizoriaus ekraną. Televizijoje daug smurto, pykčio, apgaulės ir banalumo. Atitrūkę nuo kasdienės veiklos patirsite naujų įspūdžių ir emocijų, iš naujo patirsite gyvenimo džiaugsmą.
7. Išmokti atsiprašyti. Metas nugalėti savo principus ir ištarti nuoširdų „atsiprašau“. Toks paprastas veiksmas mažina kasdienę įtampą ir padeda kurti nuoširdesnius bei draugiškesnius santykius. Netrukus pastebėsite, kad geru pavyzdžiu užkrėsite ir aplinkinius. Gyvenimas taps daug pozityvesnis.
8. Išsimiegoti. Per parą poilsiui reikėtų skirti 7–8 val, jausitės pavargusiais ir suirzusiais. Be to, miego trūkumas kenkia sveikatai ir silpnina imunitetą.
9. Įsigyti augintinį. Moksliniai tyrimai liudija, kad augintinį turintys žmonės jaučiasi laimingesniais, būna sveikesniais ir ilgiau gyvena. Tereikia išsirinkti tinkamą gyvūną. Svarbiausia, kad jis derėtų prie žmogaus gyvenimo būdo. Pvz., komunikabilūs, energingi žmonės turėtų rinktis šunis, o ramesni, sėslesnį – kates.
10. Įsivaizduoti, kad tai – paskutinė diena gyvenime. Tai leis išdrįsti nuveikti tokius dalykus, apie kuriuos seniai svajojote, bet niekaip nesiryžote jų įgyvendinti. Pvz., galbūt pagaliau ryšitės prisipažinti mylint, paprašyti didesnės algos, išbandyti šuolį parašiutu ar kt. Įgyvendintos svajonės – vienas didžiausių laimės šaltinių.
11. Keliauti. Jei tik leidžia finansinės galimybės, naudinga keliauti po pasaulį, pažinti svetimas kultūras. Jeigu tokių galimybių nėra, pakaks ir savos šalies. Aplankę naujas vietas, pasisemsite naujų įspūdžių, įžvelgsite naujas gyvenimo tiesas ir išmoksite džiaugtis tuo, ko anksčiau nė nepastebėjote. Pvz., aplankę skurstantį Afrikos kaimelį suprasite, kiek daug laimės teikia paprasčiausias gėlas vanduo.
12. Kurti. Net jeigu nesijaučiate itin meniški, vis tiek naudinga išlaisvinti savo kūrybiškumą. Galima daryti bet ką – piešti, megzti, siūti, dainuoti, šokti, kurti eiles ar kt. Veikdami ką nors kūrybiško jausitės daug laisvesniais, atitrūksite nuo rūpesčių ir realizuosite savo sugebėjimus.
13. Susipažinti su naujais žmonėmis. Tai gali būti ir nereikšmingi pokalbiai autobusų stotelėje ar eilėje prie kasos. Naujos pažintys gali padėti kitaip pažvelgti į daugelį dalykų ir išmokyti džiaugtis tuo, apie ką anksčiau nė nesusimąstėte.
14. Mėgautis gamta. Jeigu yra galimybė, naudinga bent kelis kartus per savaitę išvykti į gamtą. Jeigu tai neįmanoma, rekomenduojama kuo daugiau jos elementų panaudoti kuriant namų interjerą. Tinka augalai, peizažai, augintiniai ir kt. Gamtoje žmogus labiau atsipalaiduoja, nurimsta, atranda vidinę harmoniją.
15. Mėgautis saule. Lietuvoje saulės nedaug, todėl reikėtų ja mėgautis visuomet, kai tai yra galimybė. Atokaitoje rekomenduojama pabūti apie 10–15 min. per dieną. Taip sukaupsite reikiamą vitamino D kiekį. Esant jo trūkumui, blogėja psichinė būklė ir net didėja savižudybės rizika.
16. Mokytis iš klaidų. Būtina išmokti tinkamai vertinti nesėkmes. Tai ne gyvenimą žlugdanti tragedija, o vertinga pamoka. Svarbu išanalizuoti nepalankią situaciją ir suprasti, ką ateityje reikėtų daryti kitaip.
17. Nebijoti rizikuoti. Geriau bandyti ir suklysti nei iš viso net nemėginti ir vėliau krimstis. Praleista proga – didžiausia gyvenimo klaida. Juk nežinia, už kurio kampo laukia sėkmė.
18. Nelyginti. Negalima su kitais lyginti nei savęs, nei savo antrosios pusės, vaikų, namų, karjeros ir kt. taip nieko nepasieksite. Atvirkščiai – suvokus, kad kaimynai gyvena geriau, gali užvaldyti pavydas. Geriausiai gyventi savo, o ne kitų gyvenimą. Beje, naudinga prisiminti patarlę: Visur gerai, kur mūsų nėra.
19. Nenustoti mokytis. Net jeigu turite aukštojo mokslo diplomą, nereiškia, kad galite aptingti ir visą likusį gyvenimą tenkintis jaunystėje sukauptomis žiniomis. Nuolatinis žinių siekis ir savęs tobulinimas skatina pasitikėjimą savimi ir leidžia jaustis visaverčiam visuomenės nariui.
20. Nesureikšminti pinigų. Materialūs daiktai laikini: vieną dieną galite būti milijonieriumi, kitą – gatvės elgeta. Tikroji vertybė yra dvasiniai turtai. Juos pelnyti yra sunkiau, bet šis „bagažas“ išlieka visą gyvenimą ir suteikia kur kas daugiau laimės.
21. Nevengti pokyčių. Nesvarbu, kas tai bebūtų: naujas įvaizdis, būstas, darbas ar pan. visi pokyčiai skatina tobulėti, kitaip pažvelgti į kasdienybę ir atrasti naujus dalykus. Nors iš pradžių naujovės gali kelti stresą, vėliau užplūsta pasitenkinimas.
22. Nusistatyti galutinius terminus. Tai padeda ne tik darbe, bet ir kasdieniame gyvenime. Turėtumėte tvirtai sau pažadėti, iki kada įgyvendinsite svarbius sumanymus. Kitaip kils noras juos vis atidėlioti, o nebaigti darbai neleidžia atsipalaiduoti ir džiaugtis gyvenimu.
23. Pabūti vienumoje. Tai leis ramiai viską apsvarstyti, sudėlioti mintis į reikiamas vietas. Nuolat bėgant ir būnant tarp daugybės žmonių, galvoje įsivyrauja sumaištis, kuri sukelia stresą ir neleidžia mėgautis gyvenimu.
24. Padėti be atlygio. Nesavanaudiška pagalba leidžia pasijusti kilniam bei padeda gerbti save. Be to, gera žinoti, kad kažkam galite būti naudingi.
25. Išsimaudyti po šaltu dušu. Jis ne tik padeda pabusti ryte ir suteikia energijos, bet ir padeda atsikratyti blogų minčių bei mažina tikimybę susirgti depresija.
26. Puoselėti išvaizdą. Nors tai gali atrodyti tuštybė, tačiau dailus vaizdas veidrodyje visada džiugina. Pasitikėjimas savimi skatina drąsiau siekti užsibrėžtų tikslų.
27. Rašyti dienoraštį. Jis naudingas, kai slegia daug rūpesčių ir kankina bloga nuotaika. Visas negandas išdėsčius popieriaus lape jos tarsi nukeliamos nuo žmogaus pečių ir prilygsta nuoširdžiam pokalbiu su draugu.
28. Susidaryti dienotvarkę. Ramiau, kai dienos darbų planas yra aiškus. Dienotvarkė padeda išvengti streso.
29. Svajoti. Galbūt kai kurios svajonės atrodo naivios ir nepasiekiamos, tačiau neverta jų atsisakyti. Vien tikėjimasis jomis priverčia nusišypsoti ir skatina judėti pirmyn.
30. Sveikai maitintis. Rekomenduojama valgyti dažniau, bet po mažiau ir atidžiai rinktis tai, kas keliauja į burną. Ne veltui sakoma, kad sveikame kūne gyvena sveika siela.

iš interneto platybių

Dalintis:

Jums taip pat turėtu patikti...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *